Dagsplan, når dagen starter kl. 05.30 :)

2. januar 2023

Alder:
8 mdr.

Dagsplan, når dagen starter kl. 05.30 :)

Hej Helen,

Jeg har læst rigtig mange af dine indlæg vedr. dagsplaner for de små, og de har hjulpet os til at få en rutine herhjemme. Planerne tager som oftest udgangspunkt i, at den lille får tilbudt en flaske omkring kl. 5, hvorefter der soves videre til ca. kl. 7, hvor dagen starter. Vores dag starter dog ofte kl. 05.30, hvor Olivia vågner og ikke vil falde i søvn igen. Jeg kunne derfor rigtig godt tænke mig at høre dig, hvordan vi så skal gribe dagen an, når den starter halvanden time tidligere.

Hun bliver puttet mellem kl. 19-20, afhængig af, hvornår hun er vågnet fra lur nr. ...

Annonce

... 2.

Hun sover to lure. Den første lur varer som regel mellem 0,5-1 time, og den anden lur mellem 2-3 timer. Lur nr. 1 er i hendes seng på eget værelse (hvor hun også sover om natten), og lur nr. 2 er i barnevognen.

Vi forsøger at arbejde os henimod, at dagen skal starte omkring kl. 7, men jeg vil rigtig gerne have et forslag til en dagsplan, der tager udgangspunkt i, at dagen starter omkring kl. 05.30 :) Jeg er nemlig i tvivl om, hvordan jeg skal gribe det an, når vi nu starter halvanden time tidligere.

Olivia er fra 16. april, så hun er 8,5 måned.

På forhånd tak.

Med venlig hilsen
Mette

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Annonce

Viden om børn:

Klip i mellemkødet (Episiotomi)

I forbindelse med en fødsel kan det være nødvendigt at klippe kvinden i mellemkødet så barnet bedre kan komme ud. Dette kaldes en episiotomi og jordemoderen klipper i det stykke der er mellem skeden og endetarmsåbningen. Man kan også briste spontant.

Uanset om man brister eller bliver klippet, så vil man blive syet sammen, for at såret gror rigtig sammen igen.

Det er altid vigtigt at skylle såret efter hvert toiletbesøg den første tid efter fødslen, for at undgå...

Læs mere i Babylex

Epiduralblokade ved fødsel

En epiduralblokade bruges til fødende kvinder, når man ønsker at smertelindre dem fuldstændig under f.eks. udvidelsesfasen, hvorefter man så kan trappe bedøvelsen ned, og den fødende kan presse sit barn ud. Det kaldes også en rygmarvsbedøvelse.

Man har på danske fødesteder idag mulighed for at få en "walking epidual", hvor den fødende har mulighed for at bevæge sig lidt mere. Den tager toppen af smerterne, men er ikke så kraftigt bedøvende, som en egentlig epiduralblokade er.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak ... endelig én der kan give præcise råd og som ved hvad du taler om. Tusind tak.

Venlig hilsen Mette, førstegangs mor